11/03/2016

Rehabilitacja

Konsultacje

to spotkania pacjenta z fizjoterapeutą, służące zorientowaniu się w sytuacji i problemach zgłaszającej się osoby. Polegają na wywiadzie, badaniu fizjoterapeutycznym, analizie ruchu i postawy ciała.

Podczas 1-3 spotkań konsultacyjnych odbywa się także wstępna fizjoterapia, która ma na celu znalezienie odpowiedniej formy pomocy i stworzenie planu rehabilitacji. Następnie fizjoterapeuta i pacjent wspólnie oceniają możliwości dalszej współpracy, w zależności od efektów wstępnych oddziaływań oraz od potrzeb i możliwości pacjenta.

Rehabilitacja

to proces, który ma na celu poprawę stanu funkcjonowania ruchowego pacjenta poprzez nauczenie/odtworzenie korzystnych wzorców ruchowych, elementy terapii manualnej miękkiej oraz pracę własną pacjenta.

W gabinecie Kinesis cykl pięćdziesięciominutowych, systematycznych (1-2 razy w tygodniu) sesji fizjoterapeutycznych trwa od 6-10 tygodni do kilkunastu miesięcy, w zależności od stanu pacjenta, jego celów i potrzeb oraz postępów rehabilitacji.

Praca samodzielna pacjenta stanowi bardzo istotny element rehabilitacji. Jest przedłużeniem efektów oddziaływań fizjoterapeutycznych, a także pozytywnie wpływa na zwiększenie samodzielności i samoświadomości pacjenta. Pacjent staje się współodpowiedzialny za uzyskiwane efekty, jest współautorem zmian i postępów rehabilitacji.

Rehabilitacja stosowana jest w celu

• zmniejszenia lub likwidacji przewlekłych dolegliwości bólowych,
  • utrzymania lub przywrócenia funkcji mięśni i stawów,
  • poprawy jakości ruchu, czynności dnia codziennego,
  • optymalizacji procesów naprawy i regeneracji po urazach oraz uszkadzających procesach chorobowych,
  • zapobiegania procesom degeneracyjnym, np. zanikom mięśniowym,
  • optymalizacji regeneracji uszkodzonych struktur układu nerwowego, np. w stanach po udarze mózgu,
  • lepszego radzenia sobie ze stresem,
  • poprawy funkcjonowania układu krążenia,
  • poprawy ogólnej wydolności organizmu.

Dla kogo?

• osób zmagających się z chorobami neurodegeneracyjnymi (np. chorobą Parkinsona, SM), po udarach lub chcących poprawić funkcje ruchowe;
  • osób z chronicznym bólem spowodowanym różnymi czynnikami;
  • pracowników spędzających czas w wymuszonych pozycjach (np. w pozycji siedzącej);
  • po urazach ortopedycznych i zabiegach operacyjnych;
  • wszystkich, którzy chcą poprawić jakość ruchu i funkcjonowanie na co dzień.

Jak przygotować się do rehabilitacji

1. Ubierz wygodny strój niekrępujący ruchów.
  2. Zdejmij zegarek, biżuterię itd.
  3. Przyjdź 10 min. wcześniej.
  4. Nie jedz posiłku przynajmniej godzinę przed sesją.
  5. Wycisz telefon – pozwól sobie na chwilę dla siebie.