26/06/2017

Masaż relaksacyjny

Masaż relaksacyjny jest masażem całościowym obejmującym masaż grzbietu, kończyn dolnych i górnych, w tym stóp i dłoni, a także masaż twarzy i dłoni. Do masażu relaksacyjnego wykorzystuję głównie techniki masażu klasycznego rozluźniającego, tradycyjnego masażu tajskiego (akupresura), masażu tajskiego stóp oraz elementy masażu hawajskiego. Metody i techniki dobieram w zależności od indywidualnych potrzeb i celów oraz sposobu reagowania organizmu na dany bodziec.

Polecany jest szczególnie po długotrwałym wysiłku psychicznym lub fizycznym, w sytuacjach stresowych, zdenerwowania, czy przemęczenia lub jako forma relaksu.

Korzyści:

  • zniwelowanie skutków stresu
  • rozluźnienie mięśni, powięzi oraz stawów
  • zmniejszenie bolesności i zmęczenia mięśni
  • korzystny wpływ na wszystkie funkcje organizmu i działanie narządów wewnętrznych
  • przywrócenie spokoju i równowagi psychofizycznej

 

Przeciwwskazania do masażu:

  • podwyższona temperatura
  • ostre stany zapalne
  • nieustabilizowane nadciśnienie
  • choroby zakaźne
  • choroby nowotworowe
  • niewyrównane wady serca
  • zaawansowana miażdżyca
  • stany zakrzepowe tętnic (zakrzepica, świeże stany pourazowe i pooperacyjne)
  • przerwanie ciągłości skóry
  • zaawanowana osteoporoza
  • choroby układu nerwowego (epilepsja, stwardnienie rozsiane) – wymagają konsultacji lekarskiej
  • ciąża (pierwszy trymestr i ostatni miesiąc)

Jak przygotować się do masażu

  1. Ubierz wygodną bieliznę, w której czujesz się komfortowo.
  2. Przed zabiegiem zdejmij zegarek, biżuterię itd.
  3. Nie jedz posiłku przynajmniej godzinę przed masażem.
  4. Przyjdź 10 min. wcześniej, zrelaksuj się i pozytywnie się nastaw.
  5. Wyłącz telefon – pozwól sobie na chwilę dla siebie.