09/01/2017

Masaż sportowy

Masaż sportowy jest skuteczną metodą uwalniającą od napięć mięśniowo – powięziowych i ważnym elementem programu treningowego sportowca. Techniki stosowane w masażu sportowym oraz obszar ciała poddany terapii są dobierane indywidualnie, w zależności od grup mięśniowych najintensywniej używanych w danej aktywności oraz aktualnego etapu w cyklu treningowym. Masaż sportowy jest zalecany także dla aktorów, tancerzy, muzyków i wszelkich osób aktywnych.

Korzyści:

  • zniesienie napięć mięśniowo-powięziowych i przywrócenie równowagi układu mięśniowo-szkieletowego
  • zmniejszenie bolesności i zmęczenia mięśni
  • zwiększenie wydajności organizmu poprzez poprawę przepływu krwi do włókien mięśniowych, co zwiększa dostarczanie składników odżywczych i tlenu, usprawniając procesy gojenia, regeneracji
  • zwiększenie elastyczności mięśni i powięzi oraz poprawa funkcjonowania stawów
  • niwelowanie blizn i zrostów powstałych z dawnych kontuzji i rozwijających się mikrourazów
  • zmniejszenie stresu poprzez zniwelowanie poziomu kortyzolu i zwiększenie poziomu serotoniny
  • zmniejszenie ryzyka wystąpienia urazów

 

Przeciwwskazania do masażu:

  • podwyższona temperatura
  • ostre stany zapalne
  • nieustabilizowane nadciśnienie
  • choroby zakaźne
  • choroby nowotworowe
  • niewyrównane wady serca
  • zaawansowana miażdżyca
  • stany zakrzepowe tętnic (zakrzepica, świeże stany pourazowe i pooperacyjne)
  • przerwanie ciągłości skóry
  • zaawanowana osteoporoza
  • choroby układu nerwowego (epilepsja, stwardnienie rozsiane) – wymagają konsultacji lekarskiej
  • ciąża (pierwszy trymestr i ostatni miesiąc)

Jak przygotować się do masażu

  1. Ubierz wygodną bieliznę w której czujesz się komfortowo lub strój sportowy.
  2. Przed zabiegiem zdejmij zegarek, biżuterię itd.
  3. Nie jedz posiłku przynajmniej godzinę przed masażem.
  4. Przyjdź 10 min. wcześniej, zrelaksuj się i pozytywnie się nastaw.
  5. Wyłącz telefon – pozwól sobie na chwilę dla siebie.